søndag, februar 14

Dobbel Staff!




Etter Hauern ble utrykket "å gå på en Staff" innført, og allerede helga etter får vi god bruk for den beskrivelsen. Tidligst oppe denne lørdagsmorningen var Sprint som satte kursen mot Hakadal. Her følger Sprints rapport:

"Etter en tids sykdom og dårlig trening var planen å ta det pent fra start. Holdt ryggen til gamle Oldfarm og Raggen fra Hennum oppover liene fra Hakadal. En perfekt åpning, ikke stiv, gode ski, osv. På 18 km følte jeg meg bra og var forholdsvis trygg på å holde et høyt tempo inn. På 20 km fikk jeg "bluescreen" og så spøkelset Staff flimre bak øyelokkene. På 25 km kunne jeg ikke fatte hvordan jeg skulle komme meg til mål. Ansiktet til Løftebrød kom smilende forbi i tåka og jeg hørte noen kommentarer i det fjerne om "nice dong" etc. Jeg puttet innpå alt jeg kunne komme over (takk til Håkon og Bakeriesgutta med cola) uten at dette hjalp nevneverdig på erigerte armer og lår. Dette er de jævligste 21 km jeg noen gang har gått på ski. Jeg unner ingen konkurrent en slik Staff. Nå skal jeg sove og spise i flere dager. Den grønne dongen skal vaskes og luftes i håp om å få bukt med eimen av melkesyre. Ikke ring meg, jeg ringer dere!"


Men vi var representert på flere arenaer denne lørdagen, og mens Sprint slevet på rundt Kikut gjorde Hulken seg klar på start på Lierskauen og Ulveløpet. Nye tallerkener skulle sikres. Hulken forteller:

"Fatcampgutta WB og Blafre tok teten ut fra start i et noe optimistisk tempo. Kurland og jeg la oss på hjul og ventet ut det verste adrenalinjaget. Etterhvert tok jeg teten og økte tempoet litt, Kurland hang på. Tempoet var sånn passe, ikke noe å bli skremt av. Da Kurland tok teten følte jeg meg fortsatt pigg og regnet med å ha gode sjanser til å henge på, ihvertfall til de verste motene mot slutten. Så i det neste øyeblikket følte jeg meg som Majback bak en topptrent Ulvang med tennissokker og steinslipte ski. Kurland forsvant og jeg syntes jeg så Staff hengende over stavene bak hver sving. Jeg hadde nok med å komme meg til mål, men klarte å mobilisere sure lår og armer så jeg ihvertfall sikret andreplassen, dog langt bak Reven fra Ros. Min jævligste dag i sporet på flere år. Ikke noe mere Rockytrening fremover, nå skal det traskes og vafles. Nå må jeg legge på, skal ringe Staff og få insides om restitusjon."

Tumle + 2 stk gardsjenter stilte også til start, men det lykkes ikke redaksjonen å åpne resultatlinken i skrivende stund. Etterhvert kan du finne resultater her. Rapport fra Tumle er vanskelig å få tak i, den karen vet jo ett og annet om hvordan en bankett skal være.









Ingen kommentarer: