torsdag, mars 31

Comebackkid!!



Tweeten var i sin tid en 12 år gammel gutt med talent og en mulig skikarriere foran seg. Han gjorde kloke valg og satset heller på damer og brennevin. Det siste året har vi likevel sporet økt seriøsitet og iver etter å drive kroppen til det ytterste. Tweeten har ene og alene (med litt hjelp fra Gurken) holdt onsdagsintervallene i hevd, og daglig oppdatert Facebook statusen med kommenterer som "2 timer i havna, puh" og "Hauern traseen forsert uten dramatikk" osv.

I helga gjør han altså comeback i N3! Dette blir Tweetens første konkurranse på ski siden KM 1998. Han var på den tiden kjent for en ivrig og noe uryddig villmannstil, men nærmest uttømmelig for energi. Tweeten framstår nå som hakket roligere og kanaliserer mer av energien sin inn ned i grunnlaget!

Dette sier Tweeten til redaksjonen:

"Det er nå blitt gjort om på trasen , så det vil nå bli gått 2 runder i 30 km løypa. Noe jeg tror passer meg bra. Setter meg ett mål om og bli blant de 10 beste i min klasse. Taktikken blir å henge meg på gutta i tet, i ekte rockystil og til høy rockyfaktor, til hammern kommer. Så får vi gå på vilje derfra og inn. Som Sprint sa tidligere i år, 60 km på ski kommer nok til og handle lite om fint vær og uberørt natur:) Eller føler jeg meg i brukbar form , etter en fin gjennomkjøring i dritarbakkane tirsdag".


Ingen kommentarer: