mandag, mars 17

Birken 2008


Birken 2008 ble en stor opptur for gårdsgutta. Stor usikkerhet blant en rekke gårdsgutter på egen form og smørning i dagene før rennet. Men for en dag det ble, knall føre og sol, og ikke minst en rekke gode tider og plasseringer.

Vi oppsummerer kort:

Hulken (2timer,38min)
Det ble klasseseier på Gardsgutta sitt flaggskip. Hulken gikk store deler av løpet alene.


Staff (2timer, 52min)
Med en rekke treningsøkter i akebakken på Eiksetra som grunnlag gikk Staff inn til en meget god plassering og tid. Staff var den av gårdsgutta som hadde størst heiagjeng i målområdet

Sprint (2timer, 54min)
Som den sprinteren Sprint er, greide han selvfølgelig å sprinte fra E73 på oppløpet.

E73 (2timer, 54min)
E73 trodde knapt sine egne øyne da han så Sprint komme opp på siden og forbi på oppløpet. Nå vet jeg hvordan Dæhlie følte det under stafetten på Lillehammer Ol sier E73 i en kommentar. E73 er i tillegg litt skuffet over å ikke greie å hente hjem familie-rekorden i Birken.

Juster (2timer, 57min)
Med Start Wide greide Juster å komme under den magiske tre timer grensen.

Matti (3timer, 2min)
Årets forbedring står Matti for. Forbedring med ca. 1.5timer. Sier seg selv at Matti var brukbart fornøyd.

Koss (3timer, 10min)
Koss greide merket med god margin, og skal nå trene enda mer klasisk og mindre skøyting.


Gurken (3timer, 23min)
Meget godt løp av Gurken i sin Birkebeiner debut.


Rapid (3timer, 28min)
Rapid var ikke langt unna det berømte merket, men det glapp dessverre med noen minutter.

Bygutten (3timer, 34min)
Bygutten traff bra med smørning, og var meget blid og fornøyd med turen over fjellet.

(Redaksjonen har hørt rykter om at en gruppe med navnet Gardsjentene er under planlegging, om dette er helt i Tåkeheimen eller ikke, er uvisst.)

Ingen kommentarer: